Gelako hainbat taldeek artikulu bat
irakurri behar izan dugu etxean globalizazioari eta aprendizai esanguratsuari
buruz, ondoren gelan gure ikaskideei azaltzeko. Irakurri ondoren ondorio
hauetara iritsi gara:
Irakasleek beraien artean
koordinatuta egon behar dute bai denborari, bai materialei eta baita beste
zenbait gauzei dagokionez.
Eskola eta falimiaren arteko
harreman kordial bat egon behar da eta gurasoen parte hartzea bultzatu behar
da. Haurraren ongizaterako oso puntu garrantzitsua da eskola eta familia
elkarlanean ibiltzea,
Ikaskuntza esanguratsua egiteko haurrek dakitenetik abiatu behar dugu eta hortik, sakondu eta garatu.Horregatik Decrolyren interes guneen printzipio metodologikoaz hitz egin dugu.
Metodo honek 3 fase ditu: behaketa, asoziazioa eta adierazpena.
Lehenik, behaketan, irakasleak haurrak
behatuko ditu, hau da, haien gaitasunak, interesak eta ezagutzak zeintzuk diren
ikusiko ditu. Ondoren, asozioazioan,
irakasleak ikaslea analisitik barrena gidatuko du eta horrela gai berdinaren
inguruan kontzeptuak erazionatuko ditu. Asoziazio mota ezberdinak daude,
espazialak, tenporalak, kausalak, erabilera eta lan asoziazioak eta etiko eta
sozialak esate baterako. Azken fasean, adierazpenean,
irakasleak komunikazio zein adierazpen gaitasunak garatzeko ahalbidetuko dioten
adierazpen moduak erraztu eta aurkeztuko dizkio. Hitzezkoa, plastikoa, jolasen
bidezkoa, matematikoa… izan daiteke adierazpena.
Horrela
haurrek beraien erara argudiatzen jakingo dute eta beraien erara erakutsiko
dute ze kontzeptu dauden.
Metodo
globalizatua, gai bat hartuta errealitateko arlo guztiekin lotzea da.
Garrantzitsuena gaia da eta ez ikasgaia. Honek, eskolatik kanpo duen
bizipenekin erlazioa izango du, hau da, errealitatearekin lotuta egongo da, eta
horrela ikaskuntza honi esker haurrak ez du ezer betirako ahaztuko.
Ebaluazioari dagokionez, haurrak gai izan
behar du bere modura azaldu eta argudiatzeko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina