2016(e)ko otsailaren 3(a), asteazkena

CAJAS DE VIDA: PAISAJES QUE NOS NARRAN



Testu hau irakurri ondoren pentsakor geratu naiz, izan ere, Haur Hezkuntzan praktikan jartzeko bizitzako kaxen metodoa oso interesgarria iruditu zait.

Metodo honetan haur bakoitzak bere kaxa propioa du, eta bertan berarentzat garrantzitsuak diren gauzak (sekretuak)  ipintzen ditu. Beraren ekografia, txikitako zapatak edo ateratako lehen argazkia esate baterako. Gero, sekretu horiek gelakideekin partekatzen dituzte eta besteen bizitzan zertxobait sartzen dira.

Hasteko, umeek kaxan zer jarri nahi duten eta beraientzat ensanguratsuak diren gauzak zeintzuk diren konturatzeko beraien buruari eragiten diote beraz ,haurrei pentsarazteko teknika oso aproposa da. Familiak ere rol garrantzitsu bat du metodo honetan, gurasoek haurrari kaxa osatzen laguntzen diotelako.
Bigarrenik, aipatzekoa da haurrek beraien kaxan, bizitako momentuen aztarnak eta haientzat esanguratsuak diren gauzak jartzean, batak bestea gehiago ezagutu dezakeela eta aldi berean emozio txarrak edo beraien beldurrak azaleratzen laguntzen diela. Gainera, umeek heuren burua ere ongi ezagutu dezakete.

Hildo beretik jarraituz, esan beharra dago haurrei jakin- mina sortzen zaiela metodo honen bidez, Umeei nteresa pizten zaienez hainbat galdera egiten dizkiote heuren buruari gelan atera det gai baten inguruan eta etxean ere frogak egiten hasten dira hitz egindoari bueltak emanez. Horretaz gain, haurren interesetatik abiatzen da maisua edo andereinoa irakasterako garaian, hau da, haurrek kaxan jarritakoaren arabera  gauza bat edo beste ikasten dute eta gai ezberdinei buruzko ideia, zalantza eta elkarrizketa berriak sortzen dira.

Azkenik, aurreko guztiaz aipatu ondoren, egoera aberasgarria bat sortzeko metodoa dela azpimarratu nahiko nuke, eta ez dela jarduera soil bat. Kaxa hauek erabiltzean besteak gehiago ezagutzen ditugu eta geure burua ere. Irakasleak izan behar garenez, guk testuak dioen bezala  geure kaxa propioa eduki beharko genuke, gure biografia gainontzekoekin egoteko, eta taldeko beste partaide bat izateko.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina